Jste-li soukromý podnikatel, ať již pracujete na živnostenský list a jste tedy OSVČ, nebo jste si založili společnost s ručením omezeným, tzv. s.r.o., jistě Vás záležitosti ohledně účetnictví či eventuelně daňové evidence, máte-li možnost ji vést, nenechávají v klidu a snažíte se vše mít v naprostém pořádku.
Ideální situací je, máte-li svou účetní, ať již externí či stálého zaměstnance, která Vám účetnictví trvale vede. Má tak naprosto jasno v pojmech například časového rozlišení, sleduje Vaši firmu dlouhodobě a tak má přehled o Vašich příjmech a výdajích v delším časovém rozmezí.
Jasné vymezení pojmů
Pokud jde o časové rozlišení, zcela klíčové pro něj je správné pochopení pojmů s ním souvisejících. V účetnictví tedy přesně chápeme slova jako náklad, výdaj, výnos a příjem. Bez jejich správného používání nemůžeme níkdy správně zanést jakékoliv změny na účtech.